Szerző: Robin Williams
Méret: 167 x 244 mm
Terjedelem: 192 oldal
Kivitel: ragasztókötött, flexi táblás
Megjelenés időpontja: 2012. november
Bolti ára: 3995 Ft
Webshop ár: 3396 Ft
[Megrendelés Scolar webshop]
Az oldaltervezés és a tipográfia alapjaival ismertet meg a témakört minden eddiginél közérthetőbben tárgyaló kötet. A szerző mindvégig szem előtt tartja a kiadványok legfontosabb feladatát: a hatékony kommunikációt.
A napjainkban megjelenő kiadványok, weboldalak legfontosabb feladata az olvasó figyelmének felkeltése, majd az üzenet, a tartalom minél tisztább, áttekinthetőbb formában történő közlése.
Ennek sikere a tervezőgrafikuson is múlik: az ő feladata a lényeg kiemelése, a kevésbé fontos részletek háttérbe szorítása, az olvasó tekintetének tudatos irányítása. Ehhez azonban ismerni kell a tekintet vándorlásának törvényszerűségeit, a figyelmet magára vonó fókuszpont kialakításának mikéntjét.
A könyv angol nyelvű változata az amazon.com weboldalon 252 olvasói értékelés alapján (4,7) minősítést kapott.
A könyv a tervezés összetett folyamatát négy egyszerű, letisztult alapelvre bontja le: a tagolásra, a kontrasztra, az ismétlésre és az elrendezésre. Példák sorozatán keresztül mutatja be, hogy az egyes tervezési alapelvek miként segítenek a rendezett, áttekinthető, mégis figyelemfelkeltő oldaltervek kialakításában.
A szerző az alapelvek működésének szemléltetésére egy rossz, de környezetünkben sajnos nem szokatlan példát vesz kiindulópontnak, majd lépésről lépésre átalakítva bemutatja, hogyan tehetjük a kiadványokat a befogadó számára érdekesebbé, figyelemfelkeltőbbé.
A könyvben megfogalmazott alapelvek segítségével olyan hétköznapi dokumentumainkat is szebbé és olvashatóbbá tehetjük, mint például
A példák és ismétlések révén az alapelvek rögzülnek, megtanuljuk, hogyan alkalmazhatjuk ezeket a különböző tervezési helyzetekben.
A tervezési elveket a könyv második felében tipográfiai alapismeretekkel egészíthetjük ki: a betűtípusok jellegzetességeiről, kategorizálásáról, kiválasztásáról, keveréséről tudhatunk meg többet.
A különböző betűtípusok együttes használatában rejlő lehetőségeket szemléletes példák sora mutatja be, majd feladványok segítségével gyakorolhatjuk a megtanultakat.
A könyvből megismert egyszerű alapelvek segítenek az elemző látásmód kialakításában, a meglévő tudás rendszerezésében, építő jellegű kritikai észrevételek megfogalmazásában magunk és mások munkájával kapcsolatban.
Reményeink szerint a lefektetett alapelvek gördülékenyebbé teszik a szakmán belüli és az ügyfélgrafikus kommunikációt is.
A könyv nem csak a szakmabeli érdeklődőkhöz szól, a témát alap- és középszinten tárgyalja, könnyed és könnyen befogadható stílusban, rendkívül szemléletesen, rengeteg rossz és jó példa bemutatásával.
Bátran ajánljuk a grafikai tervezés alapjaival most ismerkedőknek csakúgy, mint a szomszéd” szakmák képviselőinek, akik így bepillantást nyerhetnek a másik oldal” munkájába:
A tervezői tapasztalattal rendelkezők számára a közérthető alapelvek segíthetnek